חפש בבלוג זה

יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

גינה רוחנית

אני מניחה שלכל אחד עולה תמונה אחרת כאשר מדמיינים "גינה רוחנית". בשבילי גינה רוחנית היא מעבר לגינה בה יש ריבוי של פעמוני רוח ושלל דגלים טיבטים מתנפנפים. כבודם של אלה במקומם מונח ואני מאמינה באיכות האנרגטית שהם תורמים לגינה, אבל גינה רוחנית מתקשרת אצלי יותר לתחושה אנרגטית.

המושג הזה התחדד אצלי כאשר ביקרתי באלוטמנט של חברתי עדנה, ליד לונדון (אלוטמנט = חלקת אדמה ששוכרים גננים חובבים נטולי קרקע). שדה גדול, מחולק חלקות, מוקף בשיחי פטל שממש התחננו שנקטוף מהפרי שלהם. לא יכולנו לסרב....

עברתי בחלקות, התפעלתי מהשילובים בין עצי פרי, ירקות, צמחי תבלין ומרפא לצד פרחים בשלל צבעים. כל חלקה היא כרטיס הביקור של בעליה. כל חלקה מקרינה אנרגיה אחרת, מעוררת תחושה שונה. הגינה של עדנה מעוררת שמחה ותחושת "בלגן" עליז. החלקה לידה מזכירה מסדר צבאי וחסר לאיזה צמח לצאת מהשורה. חלקה אחרת מרגישה "חולה". עצרתי בכל חלקה, נשמתי עמוק וחיפשתי את התמונה הפנימית שעולה מהאדמה. שדה אחד, עשרות תחושות, עשרות הרכבים של צבעים ומרקמים. לכל חלקה טביעת אצבע אחרת שמבססת את הקשר הרוחני בין אדם לאדמה.

בניית גינה מזכירה לי  אריגה. מתחילים בהכנת התשתית ומתיחת החוטים על הלוח, בנייה של האדמה וטיוב הקרקע. עוברים לבחירת הדוגמה, סוג החוטים - צמחים -  והצבעים, ובסוף מוסיפים את הנגיעות האחרונות (בית האכלה לצפורים, מזרקה קטנה) ומסיימים את השטיח. לבינתיים. כי בניגוד לשטיח, או בניית בית, גינה אף פעם לא "נגמרת", יש בה שותפים עם רצונות ברורים מאד ולעתים גם קפריזות לא קטנות.

בנייה של גינה רוחנית עוברת דרך כמה מימדים. מהפיסי, דרך הרגשי ועד הרוחני. אני לא נכנסת כאן למידע מקצועי בנושאי גינון, אבל צריך לשים דגש על מיפוי שלושת ה- S (באנגלית זה מסתדר...): Site,Soil,Sun (מיקום, אדמה, שמש). מילות המפתח הן כבוד, התיידדות, הכרה בשותף שווה ערך - הטבע.

בשלב הזה אפשר לבצע טיהור אנרגטי לאדמה. למדתי את המדיטציה החביבה הזו מהספר 
 Perelandra Garden Workbook. הוא לא תורגם לעברית אבל יש אתר וסרטונים של הגן הזה ביוטיוב. עוד אכתוב עליו בעתיד. זה הולך כך:

1. על נייר לבן משרטטים סכימה  של החלקה לטיהור ומניחים לפנינו.
2. מזמנים תמיכה: הישות של הטבע, זו של האדמה, מדריכים אישיים, האני העליון, מה שמרגיש נכון. 
3. מדמיינים קרן אור לבנה (הקוסמוס) וקרן אור ירוקה (הטבע) שמקיפות אותנו בקונוס של אור.
4. מצהירים כוונה: "אני מבקשת לטהר את החלקה".
5. מדמיינים מעין נייר פילטר בגודל החלקה,  עולה במאוזן מתחת לאדמה, דרך האדמה לגובה.
   הוא סופג את החלקיקים "השחורים".
6. "סוגרים" את הנייר לחבילה ארוזה ו"משליכים" אותה למימד אחר.
7. בודקים שהאזור נקי, מודים ומשחררים את הישויות העוזרות, נושמים עמוק ונרגעים.

טוב גם לטיהור בתים, מכוניות, עציצים וכו', ועובד נפלא. 
על המימד הרגשי והרוחני, השלבים הבאים בתהליך, בפעם הבאה....

7 תגובות:

  1. הקשה מכל עבורי הוא אכן לפעול כשווה במערכת חיים אחת מני רבות על פני האדמה הזו ובשיתוף פעולה עם המערכות האחרות. ביחוד שבאותה החלקה המסודרת וממושטרת התפוקה עצומה בעוד שאצלי..... דלעת אחת. יפהפיה. נזר הבריאה. התהליך הוא המרכז, אני חוזרת ומשננת לעצמי.
    את אינך נזר הבריאה וברכת השליטה בטבע היא קללה ואי הבנה עצומה של טקסט מקסים. כמה קשה......דווקא במקום היחידי בו אני יכולה להיות אדונית ומלכה עלי ללמד את עצמי ענווה, כבוד לכל. אפילו לצרעה שבחרה לקנן בקומפוסט שלי....

    השבמחק
  2. אני יודעת בדיוק למה את מתכוונת...:-)

    השבמחק
  3. יש משהו מעניין לגבי הגינה והצמחים והמשמעות הרוחנית - אני מצליח להרגיש את לפעמים - התינוק שלי תמיד נירגע די מהר בגינה... הוא מרגיש משהו כניראה...
    אנחנו עומדים לפני שדרוג והקמת גינה בצפון - בזיכרון
    ראיתי את הפוסט הזה בזמן...

    השבמחק
  4. אני רואה שאתה קשור למשתלת אביאל, אני קונה אצלכם לפעמים.יש עוד פוסטים שמתייחסים לגינות של רוח וקסם ועוד ידי נטויה...:-)

    השבמחק
  5. הי איריס
    שמי גם איריס והגעתי אלייך במקרה .... אני גרה כעת עם משפחתי באוסטרליה בשטח אדמה של משפחה אחרת בבית נפרד. אני לא ישעמם אותך בכל הפרטים רק רציתי להתייעץ איתך לגבי הקרקע של המקום שעברה לפני כמה שנים התמוטטות ונפילה הבתים נשארו עומדים אבל כל השטח צנח כמה מטרים למטה... אני גרה כאן כבר כמעט חודשיים ומשהו כאן לא מרגיש לי טוב בכלל במבחינה אנרגית ... קראתי את המדיטציה שהצעת למעלה ואני מתכוונת לעשות אותה ולנסות לרפא את האדמה שכאן. אשמח לכל טיפ או עצה נוספת שיש לך לתת לי בנושא טיהור קרקע ופעילות מגנטית תת קרקעית שהיא לא טובה!!! מקווה לשמוע ממך בקרוב... תודה איריס

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, המדיטציה שתיארתי למעלה מצוינת ועשיתי אותה הרבה פעמים בגינה שלי. בנוסף, צריך למפות בקרקע "בולענים אנרגטיים". תסתובבי בהליכה מדיטטיבית בשטח ותעצרי כשאת מרגישה שיש "חור" תחתייך, לא יציב. תסגרי את הדליפה האנרגטית. תדמייני שאת בונה קרקעית יציבה לחור. כמה טיולים כאלה בשטח עד שתרגישי שיש בסיס תת קרקעי, ואז תעשי את הטיהור. אחרי תקופה תתחילי להרגיש אחרת. בנוסף, תיכנסי לאתר של גינת הקוסמת (הלינק בסוף הפוסט הזה) ותקראי את המאמר בשני חלקים של "גינה של ריפוי". זה החלק השני של העבודה. אני מציעה שתתחילי בזה וכשיעלו שאלות ספציפיות אנסה לתת לך תשובות בשבילן. יש פה הרבה ניסוי וטעיה אבל זה עובד. בהצלחה.

      מחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק